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negatives
2014—
ネガティヴ
©Thomas Ruff/VG Bild-Kunst, Bonn 2016
アナログ写真の制作過程において不可欠な「ネガ」を、原版としてではなく「画像」としてあらためて見直すシリーズです。ルフが収集した、19世紀後半から20世紀初頭に制作されたアルビューメンプリント(鶏卵紙)が素材となっています。画家のアトリエや静物、植民地時代インドのマハーラージャのポートレートなど、さまざまなモチーフの写真を、ルフはデジタル処理によって反転し、青色の階調をもつネガ画面へと変換しています。
This series reexamines negatives, an indispensable part of making analogue photography, as images. Ruff’s collection of albumen prints, made between the late 19th and early 20th century, served as the source material for the work. Using various motifs, including artists’ studios, still lifes, and portraits of maharajahs from colonial-period India, Ruff digitally treated the originals, and by inverting and imbuing them with blue gradations, transformed them into negative pictures.